On-line Μαθήματα

On-line

μαθήματα

Σχεδίασε την Ιστοσελίδα σου

Στο μάθημα «Σχεδίασε την Ιστοσελίδα σου» θα μπεις στον κόσμο του προγραμματισμού στο Διαδίκτυο αρχικά σαν χρήστης online εργαλείων και σιγά σιγά θα εξελιχθείς σε δημιουργός (Web Developer), ώστε στο τέλος να μπορέσεις να αναπτύξεις τη δική σου ιστοσελίδα ή εφαρμογή!


Περιγραφή Μαθήματος


Ενότητα Εισαγωγής


Είναι πάντα σημαντικό να υπάρχει μια στρατηγική σκέψη και μια βασική ιδέα στην οποία θα βασιστεί κάποιος, προτού ξεκινήσει να προγραμματίζει. Επομένως, στο μάθημα αυτό θα ξεκινήσουμε καταγράφοντας και αναλύοντας ποιοτικά τα βασικά θέματα που αφορούν στη δημιουργία ιστοσελίδων:

  • Γιατί να θέλει κάποιος να «ανεβάσει» μια ιστοσελίδα
  • Τι είδη ιστοσελίδας υπάρχουν
  • Ποια στοιχεία αποτελούν τις ιστοσελίδες
  • Ποια είναι η διαδικασία για να δημιουργηθεί αλλά και να «ανέβει» μια ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο και ποιες ειδικότητες εμπλέκονται συνήθως σε αυτήν


Ενότητα 1 – Ανάπτυξη με online εργαλεία


Θα συνεχίσουμε αναπτύσσοντας πρακτικές δεξιότητες, εξερευνώντας και αναλύοντας τις δυνατότητες που δίνουν κάποια online εργαλεία και πλατφόρμες. Για αυτό θα χρησιμοποιήσουμε και θα δημιουργήσουμε ιστοσελίδες ως παραδείγματα στο:

Facebook Business Pages

και το WordPress

Παράλληλα, εσύ μπορείς να ακολουθείς τα παραδείγματα αλλά και να δημιουργείς δικά σου σύμφωνα με τις δικές σου ιδέες και ανάγκες.


Ενότητα 2 – Ανάπτυξη με HTML, CSS, Javascript


Αμέσως μετά, θα αρχίσουμε να ανακαλύπτουμε τις δυνατότητες που μας επιτρέπουν οι online τεχνολογίες μαθαίνοντας τα βασικά και τα πιο προχωρημένα για την HTML, τη CSS και τη Javascript. Με αυτές τις τεχνολογίες θα μάθεις τι κρύβεται πίσω από τα online εργαλεία που θα έχουμε ήδη δει, αλλά και πώς να βλέπεις, να επεξεργάζεσαι αλλά και να δημιουργείς δικές σου πληροφορίες στο Διαδίκτυο.


Ενότητα 3 – Ανάπτυξη με PHP


Τέλος, θα φύγουμε από τις στατικές πληροφορίες και θα μπούμε στον κόσμο των δυναμικών ιστοσελίδων μαθαίνοντας τα βασικά της γλώσσας προγραμματισμού PHP. Προγραμματίζοντας στην PHP θα μπορείς πλέον να επεξεργαστείς και τα δεδομένα μιας ιστοσελίδας που προέρχονται από τους επισκέπτες της και άρα αλλάζουν συνεχώς. Με την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας θα μπορείς λοιπόν να αναπτύξεις οποιοδήποτε site ή εφαρμογή στο Διαδίκτυο.


Σε ποιον απευθύνεται


Το μάθημα αυτό απευθύνεται σε ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας που είτε έχουν είτε δεν έχουν κάποιο προγραμματιστικό υπόβαθρο αλλά θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα για το τι συμβαίνει στα παρασκήνια του Διαδικτύου - πώς φτιάχνονται οι ιστοσελίδες δηλαδή. Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι θεωρούμε ότι είναι κατά βάση αυτοί που θα ήθελαν να φτιάξουν οι ίδιοι μια ιστοσελίδα για μια ανάγκη δική τους ή τρίτων. Φυσικά και οι ενδιαφερόμενοι που θέλουν να δουν τα κομμάτια που εμπλέκονται σε αυτήν τη διαδικασία σε πρώτη φάση πριν προχωρήσουν στην υλοποίησή της, δεν θα απογοητευτούν. Το μάθημα δίνει μια ποιοτική ανάλυση και επεξηγεί την ανάγκη και την χρήση των πρακτικών δεξιοτήτων που καλύπτονται.


Αν και δεν χρειάζονται βαθιές γνώσεις υπολογιστών, θεωρούμε ότι οι ενδιαφερόμενοι για αυτό το μάθημα έχουν βασικές γνώσεις ή τουλάχιστον κάποια οικειότητα με τους υπολογιστές και με το Διαδίκτυο:


γνωρίζουν τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή (άνοιγμα, κλείσιμο, χρήση βασικών εφαρμογών)

πλοηγούνται στο Διαδίκτυο με κάποια άνεση (χρήση browser, χρήση κάποιων απλών ή γνωστών ιστοσελίδων π.χ. Google).


Επίσης, επειδή ο κόσμος του Διαδικτύου και του προγραμματισμού στηρίζεται κατά βάση στα Αγγλικά, θα είναι χρήσιμο οι ενδιαφερόμενοι να έχουν κάποια βασική γνώση της γλώσσας αν και πάλι δεν είναι απαραίτητο. 


Όλοι οι όροι φυσικά επεξηγούνται κι εναλλάσσονται στις δύο γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά) και υπάρχει πάντα λεξιλόγιο για κάθε κεφάλαιο.

Κατά τα άλλα, οι συμμετέχοντες χρειάζεται μόνο να έχουν την διάθεση να εξερευνήσουν τον κόσμο του Διαδικτύου όχι μόνο σαν χρήστες αλλά και σαν δημιουργοί!


Σχεδίαση Μαθήματος


Η σειρά μαθημάτων έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να δυσκολεύει σταδιακά. Στην αρχή ξεκινάμε με ποιοτικές πληροφορίες για τον κόσμο του Διαδικτύου και την ανάπτυξη ιστότοπων παρουσιάζοντας παραδείγματα και στη συνέχεια αρχίζουμε και μπαίνουμε στο πιο πρακτικό σκέλος του μαθήματος. Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται εξ αρχής να ακολουθήσουν τις δικές του ιδέες και ανάγκες για τη δημιουργία του ιστότοπου που θέλουν. Επομένως θεωρούμε ότι οι συμμετέχοντες χρειάζονται ένα χρονικό διάστημα για να μπορέσουν πρώτα να εμπεδώσουν το περιεχόμενου του μαθήματος και έπειτα να το χρωματίσουν με τον δικό τους χαρακτήρα – δηλαδή να αρχίσουν να δημιουργούν με βάση αυτά που μαθαίνουν. Αυτό ισχύει ακόμη και στην αρχή, όπου θεωρούμε ότι θα καταστρωθεί η ιδέα και η στρατηγική της ιστοσελίδας που θέλει να φτιάξει ο καθένας.


Αν και ο χρόνος που θα αφιερώνει ο κάθε συμμετέχον στο μάθημα αυτό θα ποικίλει τα κεφάλαια του μαθήματος αυτού έχουν σχεδιαστεί ώστε να δίνουν τόσο υλικό και τροφή για σκέψη ώστε μέσα σε μία ημερολογιακή εβδομάδα το αργότερο ένας μέσος συμμετέχον να είναι έτοιμος να προχωρήσει παρακάτω. Αυτός ο υπολογισμός βασίζεται στην υπόθεση ότι o μέσος όρο απασχόλησης για κάθε κεφάλαιο είναι 4 ώρες την εβδομάδα – με κάποια κεφάλαια να χρειάζονται περισσότερο και κάποια λιγότερο και αντίστοιχα στην υπόθεση ότι το μάθημα αυτό θα παρακολουθείτε ως συμπληρωματική απασχόληση των συμμετεχόντων σε ένα ήδη γεμάτο πρόγραμμα.

Σχεδίασε την Εφαρμογή σου

Στο μάθημα «Σχεδίασε την Εφαρμογή σου» θα μπείς στον ρόλο ενός προγραμματιστή που δημιουργεί μια εφαρμογή για να ικανοποιήσει μια ανάγκη. Μαθαίνοντας τι είναι μια εφαρμογή, κάποιες βασικές έννοιες προγραμματισμού και χρήσεις της γλώσσας προγραμματισμού Java, θα αναπτύξεις μία αυτοτελή εφαρμογή για υπολογιστές (PC ή laptop) και μία άλλη για Αndroid συσκευές. Η πρώτη θα είναι κατά βάση ένα ευρετήριο επαφών (address book) με διάφορες δυνατότητες διαχείρισης ενώ η δεύτερη θα κρατάει λίστες με πληροφορίες που αφορούν κατοικίδια ζώα (αγγελίες απώλειας/εύρεσης, ζευγαρώματα, κλπ).


Περιγραφή Μαθήματος


Εφαρμογή για υπολογιστές (PC ή laptop)


Θα ξεκινήσεις με μία μικρή εισαγωγή στο τι είναι εφαρμογή και θα δεις απομονωμένα τα 3 βασικά βήματα ανάπτυξης εφαρμογών, αναπτύσσοντας ένα πρώτο απλό πρόγραμμα με τη γλώσσα Java, γνωστό ως «Hello World!». Αμέσως μετά, θα στήσεις το περιβάλλον εργασίας, συγκεκριμένα το Ολοκληρωμένο Περιβάλλον Ανάπτυξης Netbeans, που θα χρησιμοποιήσεις στο υπόλοιπο της ενότητας και θα είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις τον προγραμματισμό!


Θα μάθεις πρώτα τα βασικά οπτικά στοιχεία που αποτελούν μια εφαρμογή και μετά θα μάθεις να τα προγραμματίζεις, δηλαδή να ελέγχεις και να αποφασίζεις τη συμπεριφορά τους. Στο τέλος, θα μπορείς περήφανα να πεις ότι έφτιαξες την πρώτη σου εφαρμογή και ως απόδειξη θα μπορείς να ελέγχεις τις επαφές σου μέσα από το πρόγραμμα που ανάπτυξες μόνος σου!


Εφαρμογή για Android συσκευές


Αφού στήσεις και εδώ το περιβάλλον εργασίας, θα ξεκινήσεις πάλι με το απλό πρόγραμμα “Hello Android!”. Αυτή τη φορά όμως, θα χρησιμοποιήσεις ένα διαφορετικό περιβάλλον, το Android Studio, απαραίτητο εργαλείο για ανάπτυξη εφαρμογών για το λειτουργικό σύστημα Android. Μετά τη σύντομη εισαγωγή σου σε αυτό το νέο περιβάλλον, θα ξεκινήσεις να το χρησιμοποιείς για να αναπτύξεις την εφαρμογή του μαθήματος βήμα-βήμα. 


Θα δεις πώς να δημιουργείς τα βασικά συστατικά των εφαρμογών Android χρησιμοποιώντας τόσο Java όσο και XML. Θα μάθεις να δομείς την εφαρμογή σου γύρω από activities, layouts, intents και listeners. Θα δεις πώς να χρησιμοποιείς μία βάση δεδομένων για να αποθηκεύεις και να ανακτάς τα δεδομένα της εφαρμογής και, τέλος, πώς να φτιάχνεις και λίστα αγαπημένων μέσα σε αυτήν. Τα βήματα, που ίσως ακούγονται περίπλοκα τώρα, θα αποσαφηνίζονται όσο προχωράς και στο τέλος της ενότητας θα έχεις κατανοήσει τη διαδικασία ανάπτυξης μιας mobile εφαρμογής και θα έχεις καταφέρει να την υλοποιήσεις για να φτιάξεις την εφαρμογή του μαθήματος!


Σε ποιον απευθύνεται


Το μάθημα αυτό απευθύνεται σε ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας, που δεν έχουν κάποιο προγραμματιστικό υπόβαθρο αλλά ενδιαφέρονται να αναπτύξουν μια εφαρμογή για να δουν από πρώτο χέρι την διαδικασία, τις γνώσεις, τις δεξιότητες ή/και τα εργαλεία που εμπλέκονται. Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι θεωρούμε ότι δεν ξέρουν τίποτα για τον προγραμματισμό αλλά θα ήθελαν να μάθουν τις χρήσεις του χωρίς να πρέπει πρώτα να μάθουν εξ ολοκλήρου μια γλώσσα προγραμματισμού. 


Μετά από αυτό το μάθημα ή και παράλληλα με αυτό μπορούν φυσικά εάν το θελήσουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, ώστε να αποκτήσουν πιο ευέλικτες δεξιότητες και να μπορούν να αναπτύσσουν όποια εφαρμογή θέλουν.


Αν και δεν χρειάζονται βαθιές γνώσεις υπολογιστών ή καμία γνώση προγραμματισμού, θεωρούμε ότι οι ενδιαφερόμενοι για αυτό το μάθημα έχουν τουλάχιστον κάποια οικειότητα με τους υπολογιστές και με το Διαδίκτυο:


γνωρίζουν τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή (άνοιγμα, κλείσιμο, χρήση βασικών εφαρμογών)

έχουν γνώση του πού βρίσκονται οι βασικές εφαρμογές και φάκελοι μέσα στον υπολογιστή τους (Προγράμματα, Τα έγγραφά μου, Ο Υπολογιστής μου)

πλοηγούνται στο Διαδίκτυο με κάποια άνεση (χρήση browser, χρήση κάποιων απλών ή γνωστών ιστοσελίδων π.χ. Google)


Επίσης, επειδή ο κόσμος του Διαδικτύου και του προγραμματισμού στηρίζεται κατά βάση στα Αγγλικά, θα είναι χρήσιμο οι ενδιαφερόμενοι να έχουν κάποια βασική γνώση της γλώσσας, αν και πάλι δεν είναι απαραίτητο. Όλοι οι όροι φυσικά επεξηγούνται κι εναλλάσσονται στις δύο γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά) και υπάρχει πάντα λεξιλόγιο για κάθε κεφάλαιο.


Κατά τα άλλα, οι ενδιαφερόμενοι χρειάζεται μόνο να έχουν την διάθεση να σταματήσουν να είναι μόνο χρήστες και να γίνουν δημιουργοί εξερευνώντας τον κόσμο του προγραμματισμού!


Σχεδίαση Μαθήματος


Η σειρά μαθημάτων έχει σχεδιαστεί ακολουθώντας βασικές θεωρίες εκμάθησης. Στην αρχή ξεκινάμε με μια εισαγωγή στον τρόπο σκέψης πίσω από τον προγραμματισμό εφαρμογών και σιγά σιγά μπαίνουμε στο πρακτικό κομμάτι του προγραμματισμού. Αν και το μεγαλύτερο μέρος είναι πρακτικό, υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία επεξηγούνται κανόνες και η θεωρία πίσω από την ανάπτυξη κώδικα. Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να ακολουθούν σε δεύτερο χρόνο τα ίδια βήματα που βλέπουν στα βίντεο. Ένα πρώτο επίπεδο εκμάθησης είναι η επανάληψη των βημάτων και ένα δεύτερο είναι η κατανόησή τους.


Ο χρόνος που θα επιλέξει να αφιερώνει στην εκμάθησή του ο κάθε συμμετέχων φυσικό είναι να ποικίλει. Η σχεδίαση των μαθημάτων έχει γίνει έτσι, ώστε το κάθε μάθημα να παρακολουθείται ως συμπληρωματική απασχόληση των συμμετεχόντων σε ένα ήδη γεμάτο καθημερινό πρόγραμμα.


Να σημειωθεί επίσης, ότι είναι θεμιτό οι συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν ανάγκες ή ιδέες που έχουν και δεν καλύπτονται μέσα στην ύλη, ώστε να εξελίξουν τις δεξιότητές τους και πέρα από αυτό το μάθημα (π.χ. μαθαίνοντας όλη τη γλώσσα της Java). Κάποιες τέτοιου είδους επεκτάσεις θα μπορούσαν να γίνουν και παράλληλα με αυτό το μάθημα, αφιερώνοντας φυσικά περισσότερες ώρες απασχόλησης

Σχεδίασε το Παιχνίδι σου

Στο μάθημα «Σχεδίασε το Παιχνίδι σου» θα εξερευνήσεις τον κόσμο των computer games (παιχνίδια υπολογιστών) και θα μπεις στον ρόλο ενός προγραμματιστή παιχνιδιών, δημιουργώντας ένα παιχνίδι δύο διαστάσεων (2D).


Περιγραφή Μαθήματος


Εισαγωγή και εξοικείωση με τον κόσμο των computer games


Θα μπεις στον κόσμο των computer games μαθαίνοντας τα είδη παιχνιδιών και πλατφορμών στα οποία μπορούν αυτά να παιχτούν. Στη συνέχεια, θα αρχίσεις να μπαίνεις στα παρασκήνια, μαθαίνοντας τις βασικές έννοιες προγραμματισμού που εμπεριέχονται μέσα στο σχεδιασμό των παιχνιδιών και την μηχανική τους. Η γλώσσα που έχει επιλεγεί για το μάθημα είναι η Javascript, επομένως θα γίνει και μια εισαγωγή στα στοιχεία της γλώσσας που θα χρησιμοποιήσεις στην ενότητα κατασκευής του παιχνιδιού. Θα δεις επίσης, και όλα τα στοιχεία που αποτελούν τα παιχνίδια και πώς αυτά δένουν μεταξύ τους και τι γίνεται όταν δεν δένουν καλά.


Σχεδίαση και κατασκευή παιχνιδιού


Στη συνέχεια θα μπεις στο δια ταύτα, να φτιάχνεις δηλαδή ένα παιχνίδι ξεκινώντας από το 0. Πρώτα, θα μάθεις τη διαδικασία της σκέψης πριν τον προγραμματισμό του παιχνιδιού (π.χ. η πλοκή του παιχνιδιού), ακολουθώντας φυσικά την ιδέα του καθηγητή για το συγκεκριμένο παιχνίδι. Και ύστερα, θα μπεις στην διαδικασία κατασκευής (προγραμματισμού) και έκδοσης του παιχνιδιού στις πλατφόρμες που έχουν επιλεγεί. Στο τέλος του μαθήματος θα μπορείς να παίξεις το παιχνίδι που ο ίδιος προγραμμάτισες!!


Σε ποιον απευθύνεται


Το μάθημα αυτό απευθύνεται σε ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας, που δεν έχουν κάποιο προγραμματιστικό υπόβαθρο αλλά θέλουν να δημιουργήσουν ένα computer game. Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι θεωρούμε ότι δεν ξέρουν τίποτα για τον προγραμματισμό αλλά θέλουν να «μπουν στα βαθιά» προγραμματίζοντας ένα παιχνίδι, προκειμένου να μάθουν αρχικά την διαδικασία κατασκευής ενός παιχνιδιού και όχι εξ ολοκλήρου μία γλώσσα προγραμματισμού. Μετά από αυτό το μάθημα, ή και παράλληλα με αυτό, μπορούν φυσικά εάν το θελήσουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, ώστε να αποκτήσουν πιο ευέλικτες δεξιότητες και να μπορούν να δημιουργήσουν και δικά τους παιχνίδια!


Αν και δεν χρειάζονται βαθιές γνώσεις υπολογιστών ή καμία γνώση προγραμματισμού, θεωρούμε ότι οι ενδιαφερόμενοι για αυτό το μάθημα έχουν τουλάχιστον κάποια οικειότητα με τους υπολογιστές και με το Διαδίκτυο:


γνωρίζουν τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή (άνοιγμα, κλείσιμο, χρήση βασικών εφαρμογών)

έχουν γνώση του πού βρίσκονται οι βασικές εφαρμογές και φάκελοι μέσα στον υπολογιστή τους (Προγράμματα, Τα έγγραφά μου, Ο Υπολογιστής μου)

πλοηγούνται στο Διαδίκτυο με κάποια άνεση (χρήση browser, χρήση κάποιων απλών ή γνωστών ιστοσελίδων π.χ. Google)

Επίσης, επειδή ο κόσμος του Διαδικτύου και του προγραμματισμού στηρίζεται κατά βάση στα Αγγλικά, θα είναι χρήσιμο οι ενδιαφερόμενοι να έχουν κάποια βασική γνώση της γλώσσας, αν και πάλι δεν είναι απαραίτητο. Όλοι οι όροι φυσικά επεξηγούνται κι εναλλάσσονται στις δύο γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά) και υπάρχει πάντα λεξιλόγιο για κάθε κεφάλαιο.


Χρήσιμες θα ήταν και οποιεσδήποτε γνώσεις ή ενδιαφέρον έχουν οι ενδιαφερόμενοι ήδη για τον κόσμο των computer games ως χρήστες.

Κατά τα άλλα, οι ενδιαφερόμενοι χρειάζεται μόνο να έχουν την διάθεση να σταματήσουν να είναι μόνο χρήστες και να γίνουν δημιουργοί εξερευνώντας τον κόσμο των παιχνιδιών!



Σχεδίαση Μαθήματος


Η σειρά μαθημάτων έχει σχεδιαστεί ακολουθώντας βασικές θεωρίες εκμάθησης. Στην αρχή, ξεκινάμε με μια ποιοτική ανάλυση της αγοράς των computer games και συνεχίζουμε με την εισαγωγή στη θεωρία προγραμματισμού παιχνιδιών με βασικές έννοιες και τη μηχανική τους, πριν προχωρήσουμε σε πιο πρακτικά θέματα κατασκευής παιχνιδιών. 


Το μάθημα είναι γεμάτο με καινούριες έννοιες και δεξιότητες, οι οποίες υποδεικνύονται βήμα-βήμα. Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να ακολουθούν σε δεύτερο χρόνο τα ίδια βήματα που βλέπουν στα βίντεο. Για αρχή, οι συμμετέχοντες καλούνται να καταλάβουν τη θεωρία πίσω από τον προγραμματισμό ενώ ταυτόχρονα αρχίζουν να εξασκούν τις δεξιότητές τους στον χώρο. Ένα επίπεδο εκμάθησης δηλαδή είναι η επανάληψη των βημάτων και ένα δεύτερο είναι η κατανόησή τους. 


Ο χρόνος που θα επιλέξει να αφιερώνει στην εκμάθησή του ο κάθε συμμετέχων φυσικό είναι να ποικίλει. Η σχεδίαση των μαθημάτων έχει γίνει έτσι, ώστε το κάθε μάθημα να παρακολουθείται ως συμπληρωματική απασχόληση των συμμετεχόντων σε ένα ήδη γεμάτο καθημερινό πρόγραμμα.


Να σημειωθεί επίσης, ότι είναι θεμιτό οι συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν ανάγκες ή ιδέες που έχουν και δεν καλύπτονται μέσα στην ύλη, ώστε να εξελίξουν τις δεξιότητές τους και πέρα από αυτό το μάθημα (π.χ. μαθαίνοντας όλη τη γλώσσα της Javascript). Κάποιες τέτοιου είδους επεκτάσεις θα μπορούσαν να γίνουν και παράλληλα με αυτό το μάθημα, αφιερώνοντας φυσικά περισσότερες ώρες απασχόλησης.


Προτεινόμενο πλάνο παρακολούθησης


Κάθε κεφάλαιο αποτελείται από:

- την παράδοση από τον καθηγήτη μέσω βίντεο

- τα περισσότερα κεφάλαια χωρίζονται σε διαφορετικά βίντεο που αφορούν διαφορετικές θεματικές ενότητες μέσα στο ίδιο κεφάλαιο

- δίνεται μικρή περιγραφή για το τι καλύπτεται κάτω από κάθε παράθυρο βίντεο

- την ίδια παράδοση του καθηγητή σε γραπτό κείμενο (αφήγηση)

- τους μαθησιακούς στόχους κάθε κεφαλαίου. Μία λίστα με τις βασικές γνώσεις που πρόκειται να διδαχθούν στο κάθε κεφάλαιο και βρίσκεται στο τέλος της Αφήγησης του κάθε κεφαλαίου

- τις σημειώσεις του καθηγητή (slides)

- πρόσθετο υλικό που περιέχει links και πηγές με χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν κάτι που κάλυψε ο καθηγτής ή που δεν κάλυψε εις βάθος αλλά προτρέπει του ενδιαφερόμενους να δουν μόνοι τους, καθώς και αναφορά στις πηγές του υλικού που χρησιμοποιήθηκε στο βίντεο

- δραστηριότητες με ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του κάθε κεφαλαίου για να μπορείς να αξιολογείς μόνος σου την πρόοδό σου

- φόρμα αξιολόγησης γνώσεων 

- είναι μία αυτοαξιολόγηση που καλείσαι να κάνεις για να προχωρήσεις στο επόμενο κεφάλαιο

- Κάποια από τα σημεία της αυτοαξιολόγησης βασίζονται στους μαθησιακούς στόχους του κάθε κεφαλαίου. 


Προτείνουμε καταρχήν να ξεκινήσεις να παρακολουθείς τα κεφάλαια με τη σειρά που έχουν σχεδιαστεί. Για την πιο ομαλή παρακολούθηση προτείνουμε να παρακολουθείς και τα βίντεο με τη σειρά που παρουσιάζονται στο “ακορντεόν” και να προχωράς από το ένα στο άλλο μεθοδικά για να μην δημιουργείς κενά γνώσης. Αφού δεις μια φορά ένα βίντεο – για να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται το θέμα του συγκεκριμένου μέρους του κεφαλαίου – μπορείς να ανοίξεις την αφήγηση και τις σημειώσεις και να το παρακολουθήσεις μία ακόμη φορά αν νιώθεις ότι θέλεις να κατανοήσεις κάποια στοιχεία καλύτερα, να κάνεις δικές σου σημειώσεις και να δοκιμάσεις μόνος σου πράγματα που σε προτρέπει ο καθηγητής.


Εάν το βίντεο αποτελείται από κάποιο πρακτικό παράδειγμα ή κάποιες ενέργειες τις οποίες καλείσαι να ακολουθήσεις κι εσύ, παρακολούθησε μια φορά το βίντεο προτού προχωρήσεις σε δεύτερη φάση να κάνεις τις αντίστοιχες ενέργειες στον υπολογιστή σου.


Για τα βίντεο που αφορούν καθαρά στον προγραμματισμό, προτείνουμε να κρατάς σημειώσεις και εσύ, καθώς παρακολουθείς βήμα-βήμα το κάθε βίντεο – είτε εντελώς δικές σου είτε επάνω στις ήδη υπάρχουσες σημειώσεις του καθηγητή. Και σε δεύτερο χρόνο, να προσπαθείς να κάνεις κι εσύ βήμα-βήμα στον υπολογιστή σου το κομμάτι του προγραμματισμού – έχοντας το βίντεο πάντα να σε καθοδηγεί και πατώντας «παύση» όποτε θέλεις να διακόψεις για να δοκιμάσεις να κάνεις το αντίστοιχο βήμα.


Κάποιες φορές στο πρόσθετο υλικό υπάρχουν πράγματα, τα οποία είναι απαραίτητα για να κάνεις κάποιες ενέργειες παράλληλα με το βίντεο, αλλά γενικά καλό είναι να κοιτάς πάντα στο πρόσθετο υλικό για τυχόν παραπάνω πληροφόρηση σε κάποια θέματα που ίσως σε ενδιαφέρουν και θέλεις να επεκταθείς παραπάνω από ό,τι καλύπτει η ύλη ενός βίντεο ή ενός κεφαλαίου.


Αφού νιώθεις ότι έχεις κατανοήσει ικανοποιητικά την ύλη που καλύπτεται στο κεφάλαιο, μπορείς να δοκιμάσεις τις νέες σου γνώσεις κάνοντας κάποιες ή και όλες τις δραστηριότητες που προσφέρονται. Να σημειώσουμε εδώ ό,τι για όσους θέλουν να λάβουν ένα πιστοποιητικό παρακολούθησης θα πρέπει να τις ολοκληρώσουν όλες και προτείνουμε να τις ολοκληρώνουν πριν προχωρήσουν στο επόμενο κεφάλαιο – αντί να τις αφήνουν για μετά. Το σημαντικό στις δραστηριότητες είναι να κατανοήσεις τι πραγματικά ξέρεις και τι μάλλον θα χρειαστεί να το δουλέψεις λίγο παραπάνω, παρά να τα πετύχεις όλα σωστά. Εάν νιώθεις ότι κάτι δεν έχεις κατανοήσει επαρκώς, μπορείς πάντα να ξαναγυρίσεις στο κεφάλαιο και να το επαναλάβεις όσες φορές θέλεις.


Τέλος θέλουμε να σε ενθαρρύνουμε να είσαι απολύτως ειλικρινής στις φόρμες αξιολόγησης γνώσεων για το αν νιώθεις ότι πέτυχες τους στόχους που είχες οι ίδιος αλλά και τους μαθησιακούς στόχους του κάθε κεφαλαίου.


Διαδικασία Παρακολούθησης Μαθημάτων


Για να παρακολουθήσεις το μάθημα αυτό θα χρειαστεί να ακολουθήσεις τους εξής κανονισμούς:

- Για να μπορείς να προχωρήσεις σε επόμενο κεφάλαιο, πρέπει να συμπληρώσεις τη φόρμα αξιολόγησης γνώσεων του τελευταίου κεφαλαίου που παρακολούθησες

Εάν ενδιαφέρεσαι να παραλάβεις το αποδεικτικό παρακολούθησης του μαθήματος θα πρέπει:

- Να συμπληρώνεις τη φόρμα αξιολόγησης γνώσεων για κάθε κεφάλαιο του μαθήματος

- Να ολοκληρώνεις όλες τις δραστηριότητες που δίνονται για κάθε κεφάλαιο του μαθήματος με μέσο όρο επιτυχίας 80% και πάνω

- Να συμπληρώσεις αφού ολοκληρώσεις όλα τα κεφάλαια την τελική και γενική φόρμα αξιολόγησης γνώσεων όλου του μαθήματος

Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 12 Οκτώβριος 2016, 4:28 μμ